:: Menu ::

Przejścia drogi Cassin
Rejon Droga, wycena, styl Data przejścia Autor przejścia

Piz Badile Cassin VI+ OS 2022-07-10Pyza i Payek
Via Cassin to w przybliżeniu 20 wyciągów do grani Nordkante, potem 4-5 długości liny na szczyt, w sumie około 1100 m wspinania. Trudności według schematów z Bergsteigen VI+, nie jest to droga jednego miejsca, sporo wyciągów jest w okolicach VI. Cassin posiada stanowiska z co najmniej jednego bolta, w górnej części z dwóch. Trudniejsze wyciągi mają sporo haków, ale tam gdzie da się osadzać jest czysto, wiele długości liny robiliśmy tylko na własnej lub z kierunkowym hakiem. Zaliczyliśmy jeden zapych w okolicach 8 wyciągu, na szczęście udało mi się wytrawersować na iluzorycznej asekuracji i odnaleźć właściwe stanowisko. Prowadziliśmy zamiennie co drugi wyciąg, ale to Pyzie przypadły dwa najtrudniejsze i świetnie sobie z tym poradził, szczęśliwie komin V-kształtny ja dostałem i miło go wspominam. Na grani byliśmy po 14 godz od rozpoczęcia drogi przy zachodzącym słońcu, do szczytu dotarliśmy już po zmroku. To był pogodny, ale wietrzny i zimny dzień, temperatura na szczycie wynosiła około 3 st, ale przy tym wietrze odczuwalna była znacznie niższa. Noc spędziliśmy w Bivacco, czyli stalowej kapsule na górze ( łóżka i koce). Rano zeszliśmy/zjechaliśmy Drogą normalną na stronę włoską. Nie banalne podejście pod ścianę, długie zejście i kawał ściany w części głównej, stanowią w całości piękne i ambitne alpejskie przedsięwzięcie. Riccardo miał wizje i jaja!

Bergell, Piz BadileCassin VI OS 2015-08-07P.Migas, M.Czech, M.Surówka, K.Sałaś
800m, OS- w dwóch dwuosobowych zespołach (Michał z Mateuszem, Paweł z Kamilem).